​ Memur maaşları artışları. / Güncel / Milliyet Blog
Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Adem Güngör/FETHİYE KÜLTÜR ETKİNLİKLERİ

http://blog.milliyet.com.tr/ademgungor

12 Ocak '10

 
Kategori
Güncel
 

Memur maaşları artışları.

Memur maaşları artışları.
 

En düşük memur maaşı 1218 liradan 1254 liraya yükseldi.


Memur maaşları bu yıl 36 lira ile 121 lira arasında arttı. En düşük memur maaşı 1218 liradan 1254 liraya yükseldi.

Bakanlar Kurulunun yüzde 0, 115`lik enflasyon farkı ve yüzde 2, 5`luk Ocak ayı zammı çerçevesinde yeniden belirlediği memur maaş katsayıları, aile ve çocuk yardımı ile birlikte memur maaşlarını 36 lira ile 121 lira arasında artıracak.

Bu yılın ilk yarısı için memur maaş katsayısının 0, 057383, taban aylık katsayısının 0, 76293, yan ödeme katsayısının da 0, 01819 şeklinde belirlenmesi, memur maaşlarına yüzde 2, 62 oranında zam getirecek.

Yeni katsayılarla aile yardımı 83, 88 liradan 86, 07 liraya, çocuk yardımı da 2 çocuk için 41, 94 liradan 43, 03 liraya yükselecek.

Bu arada asgari ücretin 693 liradan 729 liraya çıkması da, memurların asgari geçim indirimi rakamlarını değiştirecek. Buna göre, evli, eşi çalışmayan ve 2 çocuğu bulunan bir devlet memurunun 2009`da 25, 98 lira olan asgari geçim indirimi tutarı, bu yıl 27, 34 lira olarak uygulanacak.

Aile ve çocuk yardımı ile asgari geçim indirimindeki iyileşmeler de dahil edildiğinde, memur maaşlarındaki artış yüzde 2, 66 ile yüzde 2, 95 arasında değişecek.


-ZAMLI MAAŞLAR KİME NE GETİRİYOR?-


Yeni katsayılar, aile ve 2 çocuk yardımı ile asgari geçim indirimi dahil hizmetli maaşına 36 lira, müsteşar maaşına ise 121 lira zam olarak yansıyacak.

Yeni katsayılar ve asgari geçim indirimi ile 13`ün 3`ünden aylık alan bir hizmetli maaşı 1.218 liradan 1.254 liraya, 9`un 2`sindeki bir memurun maaşı da 1.254 liradan 1.291 liraya yükselecek.

9`un 2`sindeki bir öğretmenin daha önce 1.453 lira olan aylık maaşı 1.496 liraya, 7`nin 1`indeki kaymakam maaşı 2.702 liradan 2.776 liraya, 9`un 3`ündeki polis memuru maaşı 1.934 liradan 1.988 liraya, 7`nin 1`indeki doktor maaşı da 1.870 liradan 1.923 liraya çıkacak.

Yeni katsayılarla Aralık ayında 4.153 lira maaş alan bir Genel Müdürün eline bu ay 4.264 lira, 4.546 lira maaş alan bir Müsteşarın eline de 4.667 lira geçecek.


-SÖZLEŞMELİ VE MEMUR EMEKLİ MAAŞLARINA DA YÜZDE 2, 62 ZAM-


Bu arada enflasyon farkı ve yüzde 2, 5`luk Ocak zammı, sözleşmeli ve memur emekli maaşlarına da aynen yansıyacak.

Sözleşmeli ücret tavanları yüzde 2, 62 oranında artarken, memur emekli maaşları da yeni katsayılara göre yeniden belirlenecek.

Zamlı maaşlar 1 Ocak`tan geçerli olacak. Memur ve sözleşmeliler 15 Ocak Cuma günü zamlı maaş alırken, kendilerine 14 günlük de zam farkı verilecek.

Memur emeklilerinin zam farkları da Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığının belirleyeceği bir tarihte kendilerine ödenecek.


-ZAMLI MAAŞLAR-

Yeni katsayıların ardından evli, eşi çalışmayan ve 2 çocuğu bulunan devlet memurlarının aile ve çocuk yardımı ile buna göre hesaplanan asgari geçim indirimi dahil eski ve yeni maaşları şöyle:

MEMURLAR ARALIK MAAŞI OCAK MAAŞI

Müsteşar 1/4 4.546 4.667


Genel Müdür 1/4 4.153 4.264


Memur 9/2 1.254 1.291


Memur 14/3 1.250 1.287


Hizmetli 13/3 1.218 1.254


Öğretmen 1/4 1.683 1.731


Öğretmen 9/2 1.453 1.496


Kaymakam 7/1 2.702 2.776


Başkomiser 3/1 2.190 2.251


Polis memuru 9/3 1.934 1.988


Uzman doktor 1/4 2.213 2.275

Doktor 7/1 1.870 1.923

Hemşire-Lise 11/1 1.416 1.457


Mühendis-Büro 1/4 2.166 2.266


Teknisyen-Büro 12/3 1.416 1.458


Profesör 1/4 3.564 3.660


Araştırma görevlisi 7/2 1.691 1.739


Avukat 1/4 2.362 2.428

 
Toplam blog
: 320
: 1741
Kayıt tarihi
: 16.04.09
 
 

Muğla Fethiye doğumluyum. Sanat okulu elektrik bölümü mezunuyum. Tarih ve Kültüre çok önem veriyo..